خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر : 13931
Share

نقض حریم‌شخصی ازطریق برنامه‌های تلفن همراه

یک بررسی جهانی 1200 برنامه پرطرفدار همراه ثابت کرده که از این طریق می‌توان به‌طور گسترده حریم شخصی کاربران را نقض کرد‌.

یک بررسی جهانی 1200 برنامه پرطرفدار همراه ثابت کرده که از این طریق می‌توان به‌طور گسترده حریم شخصی کاربران را نقض کرد‌.
 به نقل از سیوتودی، بررسی یادشده که توسط یک گروه بین‌المللی بررسی حریم شخصی و با همکاری مقامات مربوطه در 19 کشور جهان صورت گرفته، نشان می‌دهد که کاربران باید برای استفاده از این نوع برنامه‌ها و نصبشان روی گوشی و تبلت کاملا دقت کنند‌.
تحقیق یادشده که توسط Global Privacy Enforcement Network  صورت گرفته ثابت می‌کند تقریبا 60 درصد از برنامه‌های همراه مورد بررسی حتی قبل از دانلود هم غیرقابل اعتماد هستند چون هیچ اطلاعاتی در مورد رفتار، نحوه عملکرد و داده‌هایی که از طریق آنها به کاربران ثالث منتقل می‌شود درج نگردیده است‌ در واقع سطح دسترسی این برنامه‌ها در صورت نصب روی گوشی‌ها مشخص نیست‌.
در برخی موارد هم برای دسترسی به این اطلاعات باید به وب‌سایت‌هایی مراجعه کرد که مطالعه نوشته‌های ریز آنها روی نمایشگر کوچک گوشی بسیار دشوار است‌.
گاهی اوقات هم کاربران به صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی هدایت شده و از آنها خواسته می‌شود برای مشاهده اطلاعات وارد آنها شوند و گاهی هم این صفحات حاوی هیچ داده‌ای نیستند‌. 30 درصد از این برنامه‌ها هم حاوی هیچ اطلاعاتی در مورد سیاست‌های حریم شخصی نیستند‌.
75 درصد از این برنامه‌ها خواستار دسترسی به یک یا دو قلم از اطلاعات کاربر مانند موقعیت مکانی، شناسه گوشی یا دسترسی به دیگر حساب‌های کاربر و حتی دوربین گوشی هستند‌.
31 درصد از این برنامه‌ها برای تسهیل و بهبود عملکرد هیچ احتیاجی به سطح دسترسی‌های درخواست شده ندارند‌ جالب اینکه در اکثر این برنامه‌ها مشخص نمی شود چه لزومی به دسترسی به این سطح از داده‌هاست و از آنها برای چه کاری استفاده می‌شود‌.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.