خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر : 11536
Share

ایدنی:سامان‌دهی روند درمان بیماران کشورهای همسایه در خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:‌ اطلاع‌رسانی از ظرفیت‌ها و خدمات درمانی موجود در استان به کشورهای همسایه، سهم عمده‌ای در توسعه صنعت توریسم سلامت دارد.

دکتر اسماعیل ایدنی در جلسه‌ای که به منظور بررسی ظرفیت‌های ارایه خدمات درمانی به بیماران کشورهای همسایه برگزار شد، اظهار کرد:‌ در استان خوزستان به دنبال تصدی‌گری نیستیم؛ بلکه تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود‏، خدمات بیشتری به مردم و سیستم سلامت استان ارایه دهیم.
وی از سامان‌دهی مسایل درمانی بیماران مراجعه‌کننده از کشورهای همسایه خبر داد و گفت: در نظر داریم با همکاری و مشارکت بخش خصوصی، یک مرکز تشخیصی و درمانی در استان ایجاد کنیم و در حوزه معرفی امکانات و ظرفیت‌های موجود، نوع تخصص‌ها و خدمات موجود به ویژه خدمات بستری و جراحی، تبلیغات وسیع و بسیار خوبی انجام شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: به این ترتیب، متقاضیان خدمات سلامت در کشور عراق و دیگر کشورها به این مرکز مراجعه کرده و غربالگری می‌شوند و پس از آن به بیمارستان‌های استان، ارجاع خواهند شد.
ایدنی گفت: همه مراحل این فرایند به صورت مستند و آن‌لاین انجام خواهد شد و از سوی دیگر، تلاش می‌کنیم همه ذی‌نفعان در این برنامه مشارکت داشته باشند تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.
وی تصریح کرد:‌ در این فرآیند باید نظارت بر همه مراحل از جمله بیماریابی توسط کمیته‌ای متشکل از تمامی بخش‌ها انجام شود بنابراین در صورتی که به تعرفه مشترکی برای ارایه خدمات در زمینه توریسم سلامت برسیم، به لحاظ قانونی از آن دفاع و حمایت می‌کنیم.
دکتر ایرج نظری،‏ معاون درمان دانشگاه نیز اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با تشکیل کمیته‌ای متشکل از همه بخش‌ها در حوزه سلامت از موقعیت به دست آمده بهره برده و به رونق بخش درمان و اقتصاد استان کمک کنیم.
وی افزود:‌ به ثمر رسیدن این برنامه نیازمند مشارکت و همکاری همه بیمارستان‌ها به ویژه بخش خصوصی است و معرفی نماینده از سوی هر بیمارستان برای حضور در این کمیته و پیگیری مباحث مرتبط ضرورت دارد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.