خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 45713
Share

از آنالیزورهای ضعیف تا رفیق‌بازی؛ از دلایل ضربه به سه تیم لیگ برتری خوزستان

یک کارشناس فوتبال معتقد است سه تیم خوزستان یا کادر آنالیز ندارند یا از کادر آنالیز ضعیف رنج می‌برند.محسن بابادی با بیان این که تیم های لیگ برتری خوزستان در نیم فصل نخست لیگ بیست و سوم عملکرد قابل توجهی نداشتند و ایراداتی در بخش های مختلف به آن ها وارد است، اظهارکرد: از جمله ایرادات...

یک کارشناس فوتبال معتقد است سه تیم خوزستان یا کادر آنالیز ندارند یا از کادر آنالیز ضعیف رنج می‌برند.
محسن بابادی با بیان این که تیم های لیگ برتری خوزستان در نیم فصل نخست لیگ بیست و سوم عملکرد قابل توجهی نداشتند و ایراداتی در بخش های مختلف به آن ها وارد است، اظهارکرد: از جمله ایرادات موجود می توان به عدم مدیریت در بازی اشاره کرد؛ همگی به خوبی می دانیم که دقایق انتهایی دو نیمه و دقایق ابتدایی نیمه دوم به دلایل خاص خود از جمله مسایل بدنی، روحی روانی و... آبستن حوادث گوناگونی هستند.
وی افزود: تیم های خوزستانی باید این دقایق را مدیریت کرده و تمهیداتی را اتخاذ کنند که به بهترین شکل سپری شوند و اگر قرار است در این دقایق اتفاقی برایشان بیفتد، از نوع خوبش باشد نه از دست دادن نتیجه. اگر گل خوردن در دقایق انتهایی بازی طی یک یا دو بازی رخ دهد، قابل چشم پوشی است اما اگر در چندین بازی این اتفاق بیفتد و راهکاری برایش اتخاذ نشود، فاجعه است.
این کارشناس فوتبال ادامه داد: پس مربیان باید بیشتر از قبل به این موارد دقت نظر داشته باشند. همچنین وقتی یک تیم از نظر نتیجه جلو می افتد، مدیریت صحیح و کنترل بازی با رعایت و تغییر ضرب آهنگ، تغییر سیستم و تاکتیک، تعویض های فنی در دقایق مناسب و... بسیار مهم است که در تیم های استان کمتر شاهد آن بودیم.
وی با اشاره به نبود گلزن تمام عیار در خط حمله تیم های خوزستانی، گفت: موردی که بیش از همه به تیم های خوزستانی آسیب زد، نبود یا کمبود بازیکن شش دانگ و گلزن در خطوط حمله این سه تیم بود. اگر تیم های خوزستانی قصد دارند در نیم فصل دوم به همین شکل و شمایل ادامه دهند، کلاهشان پس معرکه است، اما اگر بخواهند تغییر اساسی ایجاد کرده و از سقوط به لیگ پایین تر بگریزند، باید اگر لیست شان جای خالی دارد، حداقل دو مهاجم تراز اول به جمع خود اضافه کنند، وگرنه همان آش و همان کاسه.
به گفته بابادی، تیمی که نتواند گل بزند، هرچقدر هم خوب، تاکتیکی و منظم بازی کند و گل نخوردن در اولویتش باشد، بالاخره در یک جایی تسلیم خواهد شد و وقتی نتواند گل خورده را جبران کند، باید شکست و ته جدولی بودن را بپذیرد.
این کارشناس فوتبال همچنین افزود: به جز آنچه در خصوص نداشتن مهاجم خوب عنوان شد، این گونه به نظر می رسد که مربیان تیم های خوزستانی تدابیر تاکتیکی مناسبی برای یک سوم دفاعی حریفان نداشته و گلزنی را برای خود امری غیرممکن کرده اند. دلیل این امر احتمالا می تواند عدم تنوع تاکتیکی یا ناآشنایی آن ها با تمرینات روز دنیا در خصوص انواع شیوه های گلزنی باشد که در بازی های این تیم ها به کررات این ایراد را مشاهده کرده ایم که وقتی با یک شیوه تکراری در یکی دو مسابقه نتوانسته اند به گل برسند، در بازی های بعد نیز همین گونه به مصاف دیگر حریفان رفته اند. در صورتی که هر شیوه و تغییر در بازی حریفان حتی در دقایق مختلف بازی، تاکتیک های خاص خود جهت گلزنی را می طلبد. اینکه تیم مقابل بازی دفاعی یا تهاجمی ارایه دهد و یا خود این شیوه دفاعی به چه سبک و صورتی است، تمرینات و تاکتیک های خاص خود را می طلبد.
وی ادامه داد: همچنین آنچه از بازی های تیم های خوزستانی دیده ام، این بود که در خط دفاعی آن استحکام لازم را نداشته و خط میانی شان نیز در مقابل حریفان آن قدرت مانور لازم را نداشت. پس می طلبد پس از اولویت اصلی ذکر شده که جذب مهاجم است، فکری به حال مرکز خط دفاعی و استخدام بازیکن طراح و بازی ساز در میانه میدان کنند. مطمئنا اگر چنین کنند، اوضاع بهتر از شرایط فعلی خواهد شد.
بابادی با بیان این که در سه تیم لیگ برتری خوزستان با نبود آنالیزور قوی مواجه هستیم، گفت: امروزه در فوتبال دنیا، داشتن کادر آنالیز قوی از نان شب هم واجب تر است. بزرگترین مربیان دنیا که کوله باری از افتخارات دارند، از کادر آنالیز کارکُشته کنار خود استفاده می کنند، اما اینکه تیم های خوزستانی یا کادر آنالیز نداشته یا اینکه این کادر بسیار ضعیف اند، جای بسی تعجب دارد که چرا سریعا نسبت به تشکیل یک کادر درخور شأن اقدام نکرده یا عذر کادر قبلی را نمی خواهند. حتما باید به لیگ دسته یک سقوط کنند تا این کار را انجام دهند؟ اینجا مساله آبرو و حیثیت فوتبال خوزستان و از دست رفتن سهمیه استان در لیگ برتر است.
وی افزود: لذا انتظار می رود مربیان محترم غرور را کنار گذاشته و تنها به دانش و تجربه خود و کادر اکتفا نکرده و تعارف را زیر پا له کرده و کادر آنالیز ضعیف را برکنار کنند تا خود و فوتبال استان بیش از این زیر سوال نروند.
وی خاطرنشان کرد: عدم استفاده از کمک های قوی در کادر تیم‌های خوزستانی توسط سرمربیان از دیگر موارد قابل توجه و تاثیرگذار در عملکرد این تیم ها است؛ وقتی سرمربی کسی را به عنوان کمک خود به تیم می آورد، باید او حداقل به لحاظ طراحی تمرین یا تئوری فوتبال و دانش فنی از سرمربی قوی تر بوده و بتواند گره ای از مشکلات تیم بگشاید. نه اینکه خود در حال تجربه اندوزی و محتاج یادگیری اصول اولیه و کمک گرفتن باشد.
بابادی تصریح کرد: پس مربیان باید در ادامه مسیر، در ترکیب کادر خود تجدیدنظر نموده و رفیق بازی را با دیدگاهی منطقی جایگزین کنند تا تیم از حالت دورهمی و رفاقتی تبدیل به یک مجموعه علمی، کاربلد، موثر و کارآمد شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.