خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر : 39733
Share
نماینده دشت آزادگان:

مجوز انتقال آب خوزستان با لابی پشت پرده صادر شده است

نماینده دشت آزادگان در مجلس گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با یک لابی پشت پرده سیاسی و بدون مطالعه، مجوز انتقال آب خوزستان را صادر کرده و گفته که انتقال آب از نظر محیط زیست جایز است و مشکلی ندارد در حالی که تاکنون در تاریخ سازمان حفاظت محیط زیست کشور صدور

نماینده دشت آزادگان در مجلس گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با یک لابی پشت پرده سیاسی و بدون مطالعه، مجوز انتقال آب خوزستان را صادر کرده و گفته که انتقال آب از نظر محیط زیست جایز است و مشکلی ندارد در حالی که تاکنون در تاریخ سازمان حفاظت محیط زیست کشور صدور مجوز انتقال آب نداشته ایم.
قاسم ساعدی با اشاره به ترک جلسه شورای اداری با حضور معاون اول رئیس جمهور از سوی نمایندگان خوزستان اظهار کرد: ما وظیفه شرعی و قانونی خود دانستیم تا همان طور که با رئیس جمهور در صحن مجلس برخورد کردیم، به نمایندگی از مردم این جلسه را نیز کنیم و ترک جلسه به معنی آن است که قبول نداریم آب خوزستان منتقل شود.
وی افزود: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با یک لابی پشت پرده سیاسی و بدون مطالعه، مجوز انتقال آب خوزستان را صادر کرده و گفته که انتقال آب از نظر محیط زیست جایز است و مشکلی ندارد در حالی که تاکنون در تاریخ سازمان حفاظت محیط زیست کشور صدور مجوز انتقال آب نداشته ایم چون تالابها و رودخانه های خوزستان خشک هستند.
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معیشت مردم خوزستان را گرفته اند ولی حالا حتی با این حداقلها نیز موافق نیستند و می خواهند خوزستان را به نابودی بکشانند و ما هم به مردم اعلام می کنیم که کلا دولت پشت پرده در حال بردن آب خوزستان است. 
ساعدی عنوان کرد: به احترام چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیتی که در خوزستان زیر بار گرد و غبار نفس می‌کشند جلسه شورای اداری را ترک کردیم چون می خواهیم به دولت اعلام کنیم که این ظلمی که در حق مردم خوزستان می شود نه در شان خوزستان است و نه در شان مردم آن.
وی با بیان اینکه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باید از مردم خوزستان خجالت بکشد، گفت: ایشان دیروز نامه ای محرمانه انتقال آب خوزستان را می دهد و امروز آمده تا مردم را زیارت کند.
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کار آقای کلانتری برخلاف منویات مقام معظم رهبری است و وی خارج از چارچوب نظام عمل می کند.
ساعدی خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم مردم خوزستان جلوی این کار را بگیرند تا درس عبرتی برای چنین افرادی با این تفکرات باشد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.