خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کد خبر : 39717
Share

طالقانی: سازندگان فاقد توان فناوری از گردونه مناقصات پروژه‌ها خارج می‌شوند

سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت : اگر سازنده‌ای حداقل توان فناوری مورد نیاز را نداشته باشد، علی رغم ارائه قیمت پایین در مناقصات از گردونه مناقصه خارج خواهد شد و کار به آن واگذار نمی‌شود.

سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت : اگر سازنده‌ای حداقل توان فناوری مورد نیاز را نداشته باشد، علی رغم ارائه قیمت پایین در مناقصات از گردونه مناقصه خارج خواهد شد و کار به آن واگذار نمی‌شود.
ابراهیم طالقانی اظهار کرد: سال‌هاست که مواد مختلفی از جمله مواد مصرفی و مواد دائمی را از خارج وارد و در درون کشور مصرف می‌کنیم و در این زمینه بیش از صدها میلیارد تومان در سال هزینه و باعث می‌شود تا اقتصاد نفتی کشور یک اقتصاد درون‌زا نباشد.
وی افزود: با توجه به فرازهای اقتصاد مقاومتی رویکرد خرید کالا در کشور در صنعت نفت تغییر پیدا کرد. به شکلی که تنها خرید یک محصول ملاک نیست و سازنده از طریق مناقصه تنها بابت ارائه حداقل قیمت انتخاب نمی‌شود بلکه باید سازنده، فناور باشد و بتواند خود دانش فنی ساخت آن محصول را فراهم کند.
سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: از نظر مالی 20درصد قیمت خرید برای ارایه دانش فنی در نظر گرفته می‌شود و برای اجرایی کردن طرح نیز مشاوری را انتخاب کرده‌ایم که پس از بررسی سازندگان داخلی، نقشه راه فناوری را در این زمینه تهیه کند و خوشبختانه این کار انجام شده است.
طالقانی عنوان کرد: اگر سازنده‌ای حداقل توان فناوری مورد نیاز را نداشته باشد، علی رغم ارائه قیمت پایین در مناقصات از گردونه مناقصه خارج خواهد شد و کار به آن واگذار نمی‌شود.
وی با بیان اینکه نقشه راه فناوری در نظرگرفته شده ضمیمه قراردادهای ساخت می‌شود، گفت: همچنین شرکت ملی نفت ایران مشاور دیگری را نیز در نظرگرفته است تا در مقاطع مختلف نسبت به ارزیابی بپردازد که فناوری در شرکت موردنظر که در حال ساخت یک محصول است، به وجود آمده است یا خیر.
سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: اقلام پرمصرف، اقلام استراتژیک و اقلامی را که می‌شود در داخل کشور و به کمک شرکت‌های دانش بنیان ساخت را شناسایی کرده‌ایم تا سازندگانی که به سمت فناور شدن می‌روند نسبت به ساخت داخل اقدام کنند و در داخل به سمت ساخت فناورانه برویم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.