خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر : 39709
Share
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند خبرداد:

ورود بیش از 900 گردشگر خارجی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با اجرایی شدن قانون حذف روادید درمنطقه آزاد اروند بیش از 900 تبعه خارجی که عمدتا ازکشورعراق بودند ازطریق مرز شلمچه وارد این منطقه شدند.اسماعیل زمانی با اشاره به لغو صدور روادید برای کلیه اتباع خارجه در منطقه آزاد اروند، اظهار کرد : این اقدام در جهت رونق

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با اجرایی شدن قانون حذف روادید درمنطقه آزاد اروند بیش از 900 تبعه خارجی که عمدتا ازکشورعراق بودند ازطریق مرز شلمچه وارد این منطقه شدند.
اسماعیل زمانی با اشاره به لغو صدور روادید برای کلیه اتباع خارجه در منطقه آزاد اروند، اظهار کرد : این اقدام در جهت رونق اقتصادی منطقه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت که خوشبختانه با اعلام رسمی وزارت کشور عراق و موافقت وزارت امور خارجه کشور ورود کلیه اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند بدون صدور روادید آزاد شده است.
وی افزود : با توجه به اینکه این اقدام برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده می تواند نقطه عطف تاریخی برای این منطقه باشد و امید است سرمایه گذاران و گردشگران به این مزیت مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد : منطقه آزاد اروند از امروز با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، استقرار نهادهای امنیتی و با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، آمادگی کاملی برای عملیاتی شدن لغو روادید و تسهیل حضور اتباع خارجی را دارد.
زمانی احیای صنعت تجارت ، کسب و کار و توسعه اقتصادی را با حذف روادید امکانپذیر دانست و عنوان کرد: از دو روز گذشته با اجرایی شدن قانون حذف روادید در منطقه آزاد اروند بیش از 900 تبعه خارجی که عمدتا از کشور عراق بودند از طریق مرز شلمچه وارد این منطقه شدند و تا کنون بیش از 300 نفر به کشورهای خود بازگشتند.
وی از حضور بیش از 600 نفر اتباع غیر ایرانی در منطقه خبر داد و افزود : این رخداد در حالی اتفاق افتاده که هیچ گونه اطلاع رسانی در خارج از کشور انجام نشده و این نیز باعث رونق کسب و کار و پویایی در اقتصاد منطقه خواهد شد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گردشگری را مهمترین و زود بازده ترین صنعت اقتصادی جهان خواند و گفت : باید منطقه اروند در زمینه گردشگری تقویت شود.
زمانی تصریح کرد :حذف روادید را باید فرصتی مطلوب و مناسب برای منطقه آزاد اروند دانست زیرا این موضوع نیز می تواند بستری برای برگزاری مذاکرات بین المللی در منطقه را فراهم کند و ورود اتباع خارجی بدون روادید مهمترین اتفاق سال 96 در آبادان و خرمشهر است که در بحث های اقتصادی و گردشگری رونق را در این منطقه افزایش میدهد.
وی از ورود خودروهای شخصی اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند خبر داد و خاطرنشان کرد : در بهمن ماه سال جاری نیز ورود اتباع خارجی بدون ویزا با خودروهای شخصی به منطقه آزاد اروند آزاد می شود که این نیز در بحث اشتغالزایی و رونق اقتصادی مردم شهرهای آبادان و خرمشهر تاثیر بسزایی خواهد داشت.
زمانی حمل و نقل زمینی، هوایی، دریایی و ریلی را از مزیت ها و امتیازات منحصر به فرد منطقه آزاد اروند دانست و اظهار کرد : در حال حاضر خطوط هوایی ما به شارجه و کویت انجام می شود که در حال افزایش این خطوط به کشورهای دیگر نیز هستیم.
وی ادامه داد : همچنین آمادگی آن را داریم تا گردشگری پزشکی را در منطقه فعال کرده و به کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام آمادگی کنیم که از دریافت سریع‌ ترین خدمات پزشکی در منطقه آزاد اروند بهره مند شوند.
زمانی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند به هتل های بین المللی نیاز دارد، بیان کرد : با توجه به حضور گردشگران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این منطقه، پروژه احداث دو هتل پیش بینی شده است که یکی در نزدیکی فرودگاه آبادان و دیگری در حاشیه رودخانه اروند صغیر است که در کوتاه ترین زمان ممکن برنده مناقصه این دو پروژه اعلام می شود تا وارد مرحله اجرایی شوند.
وی با اشاره به اجرایی شدن پروژه های مختلف در بخش عمرانی شهرهای آبادان و خرمشهر ، افزود : بدنبال بهبود ظرفیت و شرایط موجود در منطقه هستیم تا از پتانسیل ها و ظرفیت های بومی منطقه به صورت گسترده در راستای گردشگری استفاده شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند ، عنوان کرد : متاسفانه هنوز در زمینه گردشگری به آن خواسته و مقصود مورد نظر نرسیده ایم و می بایست برای رشد عمرانی منطقه گردشگری را بیشتر توسعه دهیم.
زمانی ، گفت : بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل های غنی موجود در منطقه آزاد اروند و اقدامات زیر ساختی انجام شده در این منطقه با تسهیل امکان تردد اتباع خارجی وارد بعد تازه ای می شود.
حذف روادید جهشي برای تسهیل در ورود سرمایه گذار به منطقه آزاد اروند
همچنین محمود عیدان ترک زاده ، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند ، حذف روادید را جهشي برای تسهیل در ورود سرمایه گذار به منطقه آزاد اروند دانست و اظهار کرد : حذف روادید و تسهیل در ورود سرمایه گذار به منطقه آزاد اروند قطعا رشد اقتصادی و رونق کسب و کار را در پی خواهد داشت.
وی افزود: چنانچه موانع و مشکلات از سر راه یک تاجر، یا فعال اقتصادی برداشته شود، با علاقه مندی بیشتری می تواند در منطقه سرمایه گذاری کند.
عیدان ترک زاده با اشاره به اینکه دغدغه ای در تامین زیر ساخت ها و امنیت سرمایه گذاران در منطقه آزاد اروند وجود ندارد ، گفت : در مقایسه با دیگر مناطق آزاد تجاری در این منطقه ظرفیت های فراوانی در حوزه زیرساختی و تامین امنیت سرمایه گذاران وجود دارد که بعد از این اتباع خارجی می توانند در تمامی بخشهای صنعت، تجارت، کشاورزی و ... فعالیت اقتصادی کنند.
وی افزود : لغو روادید کمک می کند تا سرمایه گذاران بیشتری وارد این منطقه شوند زیرا بسیاری از سرمایه گذاران تقاضا داشتند تا متخصصین و نیروهایشان را بدون روادید وارد کشور کنند.
عیدان ترک زاده افزایش گردشگران در منطقه آزاد اروند را باعث توسعه غیر مستقیم اقتصادی این منطقه دانست و بیان کرد : در صنعت توریسم و گردشگردی با به وجود آمدن شرایط تسهیل در تردد، افراد بیشتری به اروند سفر می کنند که این نفع نیز به صورت مستقیم به ساکنین منطقه آزاد اروند می رسد.
وی با تاکید بر اینکه معاونت سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند تمامی اطلاعات لازم پیرامون مجوزات و اقدامات برای سرمایه گذاری را در اختیار سرمایه گذار خارجی قرار می دهد، گفت : ما معتقد هستیم تسهیل این فرآیند به جذب سرمایه خارجی کمک بسزایی می کند زیرا سرمایه گذاران در منطقه آزاد اروند از معافیت مالیاتی 20 ساله برخوردار هستند.
وی افزود : چنانچه سرمایه گذاران بخواهند ماشین آلات و تجهیزات لازم را برای فعالیت اقتصادی وارد منطقه کنند عوارض گمرکی پرداخت نمی کنند و به تازگی با اجرایی شدن قانون حذف روادید اگر نیاز به نیروی متخصص در خارج از کشور داشته باشند به راحتی می توانند تامین کنند.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند بازارها و مراکز تجاری را از اولویت های این سازمان در اقتصاد خرد منطقه دانست و خاطرنشان کرد : اکنون شرایط بسیار خوب و مطلوبی در شهرستان های آبادان و خرمشهر بوجود آمده كه با افزایش ظرفیت های اقتصادی در تلاش هستیم تا مراکزی را مطابق با استانداردهای جهانی راه اندازی و به بهره برداری برسانیم.
گردشگری عرصه ای برای تبادل فرهنگ
سید مرتضی نعمت زاده ، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست ، گردشگری را عرصه ای برای تبادل فرهنگ منطقه دانست و اظهار کرد : علاقه مندان به حضور در منطقه آزاد اروند می توانند بدون ویزا وارد این منطقه شوند و از امکانات و فضاهای اقتصادی، گردشگری، درمانی و دیگر ظرفیت های موجود در این منطقه استفاده کنند.
وی افزود : به تدریج و با توسعه اطلاع رسانی، توریست و گردشگران خارجی بیشتری وارد منطقه آزاد اروند خواهند شد.
نعمت زاده ادامه داد : در گذشته گردشگران خارجی از منطقه آزاد اروند بیشتر به عنوان یک منطقه عبور استفاده می کردند اما اکنون یکی از مزیت های لغو روادید این است که منطقه آزاد اروند را به مقصد اصلی گردشگران برای انواع گردشگری که شامل خرید و بازار، سلامت ، طبیعت گردی، صنعتی و علمی است، تبدیل می کند.
وی ، از وجود 12 دانشگاه در منطقه آزاد اروند خبر داد و عنوان کرد : این دانشگاه ها با رشته ها و گرایش های متنوع که بعضی از آنها حکم دانشگاه مادر را دارند در این منطقه فعالیت می کنند که می توان از دو دانشگاه صنعت نفت و علوم و فنون دریایی نام برد.
نعمت زاده تصریح کرد : همچنین دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز ظرفیت بالایی در پذیرش دانشجو دارد که اخیرا توافقنامه ای با دانشگاه های بصره داشته و حدود 50 دانشجو از آنجا را پذیرفته است.
معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه همه ما باید در جهت ایجاد و ترویج فرهنگ گردشگری در خود و جامعه تلاش کنیم ، خاطر نشان کرد : ایجاد و ترویج این فرهنگ یک پروژه جمعی است که باید هر کسی به سهم خودش در آن شرکت کند ،از آموزش و پرورش و دانشگاه ها گرفته تا بیمارستان ها و ... زیرا همگی در استقبال از گردشگر نقش دارند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.