خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر : 39579
Share

طباطبایی: ۱۶۱ وقف جدید امسال در خوزستان صورت گرفت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: امسال ۱۶۱ وقف جدید در استان داشتیم و نشان دهنده افزایش اعتماد عمومی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: امسال ۱۶۱ وقف جدید در استان داشتیم و نشان دهنده افزایش اعتماد عمومی است.
سید محمد طباطبایی در همایش یاوران وقف و مراسم تجلیل از خادمان، واقفان، خیران و اصحاب رسانه جمعی با بیان اینکه اگر وقف جایگاه واقعی خودش را بین مردم پیدا کند آن وقت همه متوجه می شوند که بسیاری از مشکلات و چالش ها با وقف حل می شود، اظهار کرد: برخلاف تبلیغات سوء که وقف را مشکل اعلام می کنند باید بگویم یکی از بهترین و زیباترین انواع انفاق همین وقف است.
طباطبایی با تأکید بر اینکه موقوفات باید حفظ و در نهایت احیا شوند، ادامه داد: مال باید در حالت قیام و ایستاده همواره رشد کند.
وی با اشاره به تغییر وضعیت اقتصادی مسلمانان با توسعه وقف گفت: امسال ۱۶۱ وقف جدید داشتیم و نشان دهنده افزایش اعتماد عمومی است؛ این میزان خوب ولی کافی نیست و باید همت مضاعفی به خرج داد و نسبت به فرهنگ سازی وقف تلاش ویژه ای داشته باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان خبر داد: در حال حاضر در بیش از ۳۰ بقعه، عملیات عمرانی بقاع متبرکه در حال انجام است.
طباطبایی با اشاره به اینکه در زمینه مسائل فرهنگی و به ویژه حوزه قرآنی امروز اوقاف حرف برای گفتن دارد و پیشتاز است، یادآور شد: در سال جاری حدود ۲۴ هزار نفر سهمیه طرح های قرآنی داریم که تاکنون فقط ۲۰۰ نفر آن ظرفیت خالی باقی مانده است.
وی در پایان با اشاره به لزوم ورود بیشتر خیران به حوزه وقف قرآنی تأکید کرد: خیران باید بیشتر به حوزه وقف قرآنی ورود داشته باشند چون جوانان ما باید در انس با قرآن همواره پیشتاز باشند و در زندگی خود از این کتاب الهی بهره مند شوند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.