خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر : 39578
Share

برومندزاده: جای خالی شرکت های خدمات مهندسی در نمایشگاه ساختمان خوزستان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، جای شرکت های خدمات مهندسی در نمایشگاه ساختمان خوزستان را خالی دانست.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، جای شرکت های خدمات مهندسی در نمایشگاه ساختمان خوزستان را خالی دانست.
بهنام برومندزاده در مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان خوزستان اظهار کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان در سال های اخیر در استان خوزستان بسیار رونق داشته است و نویددهنده این است که جامعه مهندسی، سازندگان و سرمایه گذاران تمایل دارند که فناوری نوین را ببینند و این احساس نیاز را کردند که باید به سمت مصالح ساختمانی جدید بروند.
وی ادامه داد: از ویژگی های این مصالح جدید می توان گفت در جهت ارتقای کیفیت ساخت و ساز حرکت می کنند و ویترین و زیبایی ساختمان را حاصل می کنند که باعث اشتیاق خریداران و تولیدکنندگان است؛ بنابراین صنعت ساختمان شرح وظایف خود را به خوبی انجام می دهد.
برومندزاده عنوان کرد: برای هر عنصر ساختمانی، صدها محصول وجود دارد و این تنوع است که رقابت را ایجاد و در نتیجه رقابت هم، کیفیت ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه  تمام محصولات استاندارد دارند اما در کیفیت و قیمت متفاوت هستند، تصریح کرد: سازندگان بسته به بازار، سطح کیفی و قیمت گذاری را تعیین می کنند، حتی سطح قیمت گذاری منازل مسکونی وابسته به این تنوع مصالح است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان تفاهم نامه ای با اداره کل استاندارد دارد که مصالح ساختمانی استاندارد را معرفی می کنیم تا سازندگان و مصرف کنندگان این محصولات را بشناسند، اما هیچ گاه نمی توانیم سازندگان را محدود کنیم که از چه محصولاتی استفاده کنند.
وی عنوان کرد: خدمتی برای اولین  به نام شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در حال  راه اندازی است که در این شناسنامه که براساس قانون و مقررات ملی ساختمان است دفترچه هایی برای هر ملک تهیه و در پایان کار تحویل مالک داده می شود که تمام مشخصات فنی ملک، سطح کیفی مواد و مصالح استفاده شده در آن قید شده و به معنای قیمت گذاری در تعیین سطح کیفی ساختمان است مجری ذیصلاح آن را تهیه، در نظام مهندسی تایید و تحویل مالک داده می شود و در واقع اعتباری برای هر ملک است.
برومند زاده  تصریح کرد: در نمایشگاه صنعت ساختمان خوزستان عمدتا مصالح و مواد و محصولات ساختمانی عرضه می شود و جای خدمات مهندسی خالی است و این در حالی است که شرکت هایی که خدمات مهندسی عرضه می کنند باید در نمایشگاه حضور داشته باشند و خدمات خود را ویترین کنند و در قالب فیلم و عکس طرح های خود را ارائه دهند.
وی به رقابت در ارتقای کیفیت محصولات اشاره کرد و گفت: ما علاوه بر لزوم اهمیت به استفاده از محصولات داخلی، اما نیاز به حضور محصولات خارجی در کنار محصولات داخلی داریم تا رقابت به وجود بیاید و کیفیت محصولات داخلی افزایش یابد زیرا در دنیا بحث رقابت است که کیفیت را افزایش می دهد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.