خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر : 39185
Share

مصدقی: زیرساخت‌های مرزهای شلمچه و چذابه بهتر شده اما هنوز جای کار دارد

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان این‌که زیرساخت‌های دو پایانه مرزی خوزستان به حد مطلوبی رسیده است اما هنوز جای کار دارد، گفت: بیش از 60میلیارد تومان از اعتبارات ملی سازمان حمل و نقل جاده‌ای جهت توسعه، بهسازی و ساخت زیرساخت‌های لازم در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه هزینه شد.

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان این‌که زیرساخت‌های دو پایانه مرزی خوزستان به حد مطلوبی رسیده است اما هنوز جای کار دارد، گفت: بیش از 60میلیارد تومان از اعتبارات ملی سازمان حمل و نقل جاده‌ای جهت توسعه، بهسازی و ساخت زیرساخت‌های لازم در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه هزینه شد.
مسعود مصدقی در مراسم تودیع خود که امروز، 26 مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان با حدود 16هزار کیلومتر راه، جابه‌جایی سالانه بیش از 40 میلیون تن کالا و جا‌به‌جایی 9میلیون مسافر در سال، دارای اهمیت بسیاری در بحث حمل و نقل جاده‌ای است.
وی افزود: وجود 13یادمان شهدا در استان باعث می‌شود تا سالانه 5.5 میلیون زائر برای دیدن این یادمان‌ها به استان سفر کنند. همچنین وجود دو پایانه مرزی در این استان که از اهمیت بسزایی در بحث راهپیمایی عظیم اربعین برخوردار است و وجود هفت بندر جایگاه و اهمیت خوزستان را به خوبی نشان می‌دهد.
مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان این‌که خوزستان استانی خاص در بحث حمل و نقل است که همه حوزه‌های حمل و نقلی در آن وجود دارد، گفت: شبکه‌ راه‌های خوزستان سالانه حدود 120میلیون تردد به خود می‌بیند که این میزان، حجم بسیار عظیمی است و مدیریت این تردد عظیم کار بسیار سخت و دشواری است.
مصدقی عنوان کرد: در روزهای اولی که به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان معارفه شدم اولین بازدید را از دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه انجام دادم که وضعیت در آن دو پایانه اصلا وضعیت خوب و مناسبی نبود.
وی گفت: در آن بازدید عهد کردم که باید پایانه‌های مرزی استان توسعه پیدا کنند و شرایط به گونه‌ای رقم زده شود تا تردد زوار به راحتی و سهولت انجام و شرایط مطلوبی برای زائران مهیا شود.
مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: با لطف خدا و کمک مسئولان خدمات بسیار ارزنده در بحث حمل و نقل جاده‌ای در استان خوزستان اتفاق افتاد و مردم این خدمات را لمس می‌کنند.
مصدقی ادامه داد: بیش از 60میلیارد تومان از اعتبارات سازمان حمل و نقل جاده‌ای جهت توسعه، بهسازی و ساخت زیرساخت‌های لازم در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه هزینه شد.
وی افزود: بزرگترین سالن مسافری کشور در مرز شلمچه در اربعین سال گذشته به دست رییس جمهور افتتاح شد. همچنین در بحث محوطه سازی، ایجاد معابر لازم و مبلمان داخلی پایانه‌های مرزی اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت.
مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: در پایانه مرزی شلمچه وضعیت آب بسیار مشکل داشت که با تلاش‌هایی که انجام گرفت مشکل آن به طور کامل حل شد. همچنین مشکل برق این پایانه نیز با اقدامات انجام گرفته رفع شد.
مصدقی گفت: در پایانه مرزی چذابه نیز سالن مسافری با وسعت 4500 متر مربع احداث شد و در محوطه آن نیز که محوطه نامناسب و خاکی بود اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت.
وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های دو پایانه مرزی خوزستان به حد مطلوبی رسیده است اما هنوز جای کار دارد. امیدواریم مدیرکل بعدی این مسیر را ادامه دهد تا شاهد توسعه پایانه‌های مرزی در استان خوزستان باشیم.
مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در خصوص کارهای زیرساختی انجام گرفته در استان عنوان کرد: بیش از 120 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در ساخت مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی سرمایه‌گذاری انجام گرفته و در بخشی نیز توسط سازمان راهداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی به این طرح‌ها کمک شده است.
مصدقی با بیان این‌که ۲۵ مجتمع خدمات رفاهی در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید، گفت: آنچه در حوزه مجتمع خدمات رفاهی در دولت یازدهم انجام شد، معادل و بلکه بیشتر از حجمی است که از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت یازدهم انجام شده بود.
وی ادامه داد: در حوزه its نیز اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی دوربین‌های نظارتی و تردد شمارها و مانیتورینگ کردن شبکه راه‌ها اشاره کرد.
مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون در زمینه مانیتورینگ کردن شبکه راه‌ها، اصلاح شیب‌های شیروانی، شانه‌سازی، خط‌کشی‌ها، لکه‌گیری، روکش آسفالت، نصب علایم و نصب گاردریل و حفاظ‌های بتنی قدم‌های موثری برداشته شده است و جا دارد از یکایک این کارکنان خدوم تقدیر و تشکر کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.