خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر : 38516
Share

اداره تبلیغات اسلامی کارون تعطیل شد/ مردم نگران هستند

در اقدامی خارج از عرف اخلاقی و رایج کشور، ستاد اقامه نماز کوت عبدالله اقدام به تصرف اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کارون و تعطیلی این اداره تأثیرگذار کرد.

در اقدامی خارج از عرف اخلاقی و رایج کشور، ستاد اقامه نماز کوت عبدالله اقدام به تصرف اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کارون و تعطیلی این اداره تأثیرگذار کرد.
زمانی که در سال ۱۳۹۱ شهرستان کارون از اهواز منفک و به شهرستانی جداگانه تبدیل شد، اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان به‌عنوان اداره کلی که حساسیت امور در این شهرستان جدید التاسیس را به خوبی درک کرده بود، اولین دستگاهی بود که اداره‌ای مستقل در این شهرستان تأسیس و راه‌اندازی کرد.
اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کارون در بهمن‌ماه ۹۱ با حضور حضرت آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرستان اهواز و سایر مسئولان کشوری و استانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این پیشتازی سازمان تبلیغات نشان داد که این دستگاه دغدغه‌ای جدی برای حضور در شهرستان کارون و توسعه فرهنگ و ترویج فرهنگ ناب اهل‌بیت (ع) در منطقه‌ای که مردم آن به ولایتمداری مشهور هستند، دارد.
این اداره به‌عنوان اولین و تنها اداره و دستگاه فرهنگی دینی در شهرستان تازه تأسیس کارون در طول پنج سال گذشته خدمات فرهنگی و تبلیغی شایانی را به مساجد و مراکز فرهنگی و قرآنی این شهرستان ارائه مرده است.
این در حالی است که در چند روز اخیر ستاد اقامه نماز شهرستان کارون که خود باید پرچم‌دار مباحث و موضوعات فرهنگی و تبلیغی در سطح شهرستان باشد با اقدامی غیرقانونی و غیراخلاقی با نصب تابلوی ستاد برگزاری نماز جمعه و پائین آوردن تابلوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و همچنین بریدن و تعویض قفل‌های در ورودی اقدام به تعطیل کردن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به‌عنوان تنها دستگاه فرهنگی دینی فعال این شهرستان محروم کرده است.
این اقدام خارج از عرف ستاد برگزاری نماز جمعه اعتراض اقشار مردم ولایتمدار و متدین این شهرستان اعم از مسئولان هیئات مذهبی، حسینیه‌ها، مساجد و مراکز قرآنی و فرهنگی را به دنبال داشته است. فعالان عرصه تبلیغ معارف اسلامی شهرستان کارون خواستار بازگشایی مجدد اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هستند چرا که در این مدت این اداره به خوبی به وظایف فرهنگی خود عمل کرده است و توانسته بود رضایت خوبی در بیان اقشار مردم به خصوص مراکز فرهنگی و دینی ایجاد کند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.