خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر : 38515
Share

شریعتی: شرکت های نفتی برای توسعه امیدیه و آغاجاری تلاش نکرده اند

استاندار خوزستان با انتقاد ازشرکت های نفتی موجود در شهرستانهای امیدیه و آغاجاری گفت: این شرکتها به رغم اینکه باعث توسعه کشور شده اند اما برای آغاجاری و امیدیه کمکی نکرده اند و وضعیت این شهرستان ها مناسب نیست.

استاندار خوزستان با انتقاد ازشرکت های نفتی موجود در شهرستانهای امیدیه و آغاجاری گفت: این شرکتها به رغم اینکه باعث توسعه کشور شده اند اما برای آغاجاری و امیدیه کمکی نکرده اند و وضعیت این شهرستان ها مناسب نیست.
غلامرضا شریعتی در شورای اداری شهرستان آغاجاری مسائل و مشکلات این شهرستان را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت جاده این شهرستان به سمت بهبهان مناسب نبوده و خطرات زیادی را به همراه دارد و به همین جهت از اداره راه و شهرسازی استان می خواهم پهنای باند این جاده را در دستور کار قرار دهد.
وی همچنین آبیاری مدرن در این شهرستان را یکی از ضرورت ها برشمرد و افزود: باید از انهار کشاورزی به صورت بهینه استفاده شود تا کشاورزان شهرستان آغاجاری با مشکل مواجه نشوند.
وی بیان کرد: شرکتهای نفتی در شهرستانهای آغاجاری و امیدیه با تولید 570 هزار بشکه و 60 کیلومتر طول میدان نفتی تأثیرگذاری بسیاری در اقتصاد کشور دارند اما خدماتی به این شهرها ارائه نداده اند.
شریعتی همچنین وضعیت ایستگاه هواشناسی شهرستان آغاجاری را نامطلوب برشمرد و گفت: اگر از ایستگاه هواشناسی آغاجاری بازدید جهانی صورت گیرد بی شک این ایستگاه تعطیل خواهد شد اما برای توسعه آن 2 میلیارد ریال کمک شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری حدود 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه های آبرسانی فرسوده استان اختصاص داده ایم که از این محل نیز می توان اعتبار مناسبی را به شهرستان آغاجاری اختصاص داد.
استاندار خوزستان گفت: اکنون منابع کشور محدود است و هزینه های کشور به حدی رسیده که هیچ منابعی کفاف آن ها را نمی دهد.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی باید از سرمایه های سرگردان خارجی بهره مند شده، امنیت سرمایه گذاری خارجی را ارتقاء داده و همچنین از منابع کشورهای دیگر با روش های مختلف از جمله تعریف پروژه های عمرانی برای توسعه کشور استفاده کنیم.
شریعتی با اشاره به اینکه منابع مالی از طریق نفت کاهش یافته است گفت: در گذشته 14 درصد فروش نفت به وزارت نفت پرداخت می شد در حالی که هربشکه نفت 100 دلار بود اما اکنون هر بشکه نفت به 45 دلار رسیده است.
وی افزود: اگرچه در گذشته تصمیمات نادرست مشکلات بزرگی را برای کشور ایجاد کرد اما در شرایط کنونی لازم است که امنیت سرمایه گذاری فراهم، آرامش جامعه تامین شده و تعامل گسترده ای نیز با جهان داشته باشیم.
استاندار خوزستان همچنین به اختصاص سیستم سرمایشی به مسجد شهرستان آغاجاری اشاره کرد و گفت: خدمت رسانی در حوزه دینی و فرهنگی یکی از وظایف اصلی ما است به همین دلیل کولرهای موردنیاز مسجد جامع شهر آغاجاری را نیز خریداری کرده تا فضایی را در شان مردم این شهرستان ایجاد کنیم.
همچنین حجت الاسلام سید میثم موسوی امام جمعه آغاجاری در این جلسه اظهار کرد: فقر و نبود زیرساخت ها در آغاجاری بیداد می کند که یکی از مشکلات اصلی این شهرستان بازگشت هویت آن است.
وی ادامه داد: این که مدیران در آغاجاری باید کسب تجربه کنند و بعد به شهرستان های دیگر منتقل شوند یکی از مشکلات اساسی شهرستان است.
امام جمعه آغاجاری همچنین به نبود آب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در بسیاری از ساعتها در طول شبانه روز آب شرب به مردم شهرستان نمی رسد و اگر هم آبی در اختیار آن ها قرار می گیرد بسیار بی کیفیت است.
وی ادامه داد: در حالی که مردم و جوانان شهرستان آغاجاری به امید نیاز دارند،ر نا امیدی در این شهرستان بیداد می کند.
حجت الاسلام موسوی با بیان این که آغاجاری باید در اولویت قرار گیرد گفت: اکنون باتوجه به این شرایط نیاز است که یک زمین و سالن ورزشی مناسب در اختیار جوانان قرار گیرد تا این فضای ورزشی به محل و بستری برای امیدوار شدن آن ها تبدیل شود.
وی ادامه داد: بازار شهرستان بسیار خلوت شده و این سکوت آغاجاری نشانه آرامش نیست بلکه نشان دهنده به کما رفتن آن است.
امام جمعه آغاجاری تاکید کرد: پشت این سکوت شهر مهاجرت، طلاق، بیکاری، دردها و ناامیدی جوانان پنهان شده است.
همچنین محمد عیدانی فرماندار آغاجاری اظهار کرد: در این روز با حضور استاندار خوزستان از شبکه آب شرب شهرستان بازدید کرده و فاز اول آن افتتاح شد.
وی یادآور شد: در زمینه آبرسانی مشکل اساسی این است که به علت فرسودگی 35 کیلومتر از شبکه داخلی 40 درصد با هدررفت آب مواجه هستیم که نیاز است ترمیم و اصلاح شود.
فرماندار آغاجاری گفت: اکنون نیاز به تامین اعتبار داریم تا مشکلات آب شرب روستایی و هدر رفت بالای آن را برطرف سازیم.
وی ادامه داد: همچنین جاده آغاجاری به بهبهان نیز مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد تا کار افزایش عرض جاده در دستور کار قرار گیرد.
عیدانی تصریح کرد: اکنون 450 هزار هکتار زمین آبی و 450 هزار هکتار زمین دیمی در آغاجاری وجود دارد و کشاورزان بسیاری برای اشتغالزایی به ما مراجعه می کنند اما متاسفانه چون بسیاری از این اراضی فاقد سند است، برای تامین آب این اراضی با مشکل مواجه هستیم.
وی همچنین به تعهدات شرکت نفت برای توسعه بیمارستان اشرفی اصفهانی اشاره کرد و گفت: در بازدید استاندار خوزستان از بیمارستان اشرفی اصفهانی بخشی را بررسی کردیم که شرکت نفت از 23 میلیارد ریال تاکنون هشت میلیارد ریال اعتبار برای آن پرداخت کرده و مابقی اعتبار آن تامین نشده است.
فرماندار آغاجاری گفت: طرح جامع شهر با وجود تصویب در شورای برنامه ریزی تاکنون ابلاغ نشده و کار آن در دفتر فنی معاونت عمرانی استانداری باقی مانده است.
وی اظهار کرد: اکنون ستاد بازسازی مناطق فرسوده را تشکیل و برنامه ریزی برای جابجایی 150 واحد مسکونی انجام شده است اما وزارت راه باید در خصوص تامین اعتبار ساخت این واحدهای مسکونی همکاری بیشتری با ما داشته باشد.
همچنین درویشعلی کریمی مدیر کل آبفار خوزستان گفت:شهرستان آغاجاری 9 روستا و 9 روستای ملحق شده جایزان امیدیه را دربر دارد.
وی افزود: باتوجه به مشکلات آبرسانی در این شهرستان قرار است تا ساخت اسکله جدید تامین آب و توسعه اسکله موجود با افزایش چهار کیلومتری برای رسیدن به تصفیه خانه موجود در دستور کار داشته باشیم.
مدیر کل آبفار خوزستان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی 45 کیلومتر اصلاح شبکه و چهار کیلومتر نیز انتقال آب به تصفیه خانه را در دستور کار قرار می دهیم.
وی ادامه داد: آبفای شهری استان یک حلقه چاه را در یکی بخش های آغاجاری احداث کرده که چهار سال پلمپ و بلااستفاده مانده است و اکنون تقاضا داریم تا از این ظرفیت برای آبرسانی به 9 روستای جایزان و 9 روستای بخش جودکی استفاده شود.
کریمی تصریح کرد: اگر این چاه در اختیار ما قرارگیرد در زمینه تامین آب نه تنها مشکلی نداریم بلکه مازاد هم خواهیم داشت و می توانیم خط برقی چاه را نیز خودمان تامین اعتبار کنیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.