خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 38514
Share

آصفی: معاون اول رئیس جمهوری دستور حل مشکل مرز هوایی فرودگاه دزفول را صادر کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول گفت:با پیگیری انجام شده معاون اول رئیس جمهوری دستور حل مشکل مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول را صادر کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول گفت:با پیگیری انجام شده معاون اول رئیس جمهوری دستور حل مشکل مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول را صادر کرد.
حبیب اله آصفی افزود:با پیگیری فراوانی که در خصوص مرز هوایی دزفول صورت گرفت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری بر ضرورت توسعه مرز هوایی دزفول تاکید و دستور داد برای اخذ مجوز اقدام شود لذا در این راستا مقدمات لازم در دست انجام است.
وی در خصوص پایانه صادراتی دزفول نیز گفت:با یک سرمایه گذار داخلی از شمال کشور برای ساخت پایانه صادراتی دزفول به توافق رسیدیم که قرار است پایانه صادراتی در چند فاز با حدود یکهزار میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث شود.
آصفی ادامه داد:این سرمایه ها در تامین سوله،سردخانه،سورتینگ ،بازار بورس،انبار و سیستم های مدرن ارتباطی هزینه خواهد شد که امیدواریم فاز نخست آن تا پایان امسال عملیاتی شود.
فرماندار دزفول گفت:سرمایه گذار پایانه صادراتی دزفول 25 هکتار زمین برای راه اندازی پایانه صادراتی نیاز دارد و نماینده خود را نیز به دزفول معرفی کرده و پیش بینی می شود در فاز نخست آن حدود پنج هکتار زمین و در پایان به 20 هکتار زمین در دزفول نیاز داشته باشد و مشکلی برای تامین زمین پایانه وجود ندارد.
وی افزود:با تلاش ها و پیگیری های انجام شده مشکل پایانه صادراتی و مرز هوایی دزفول رفع شده وامیدواریم با راه اندازی این دو مهم شاهد توسعه صادرات شمال خوزستان به بازارهای خارج از کشور باشیم.
فرماندار دزفول در ادامه در خصوص ساخت نیروگاه برق در این شهرستان و با بیان اینکه کلیه موافقت های لازم برای نیروگاه هزارمگاواتی و کارخانه لوله سازی اخذ شده است ابراز امیدواری کرد در 15 روز آینده این 2 پروژه کلیدی در دزفول عملیاتی شوند .
آصفی راه اندازی کارخانه فولاد را یکی از آرزوهای دیرینه مردم دزفول دانست و اضافه کرد:کارخانه قند جدید دزفول نیز با پیگیری نماینده مردم دزفول و نیز بنیاد برکت عملیاتی خواهد شد.
وی به تولید محصولات کشاورزی از جمله برنج در دزفول اشاره کرد و گفت:اخیرا متوجه شدیم برنج تولید دزفول به نام سایر شهرها بسته بندی می شود لذا با تلاش صورت گرفته کارخانه های مذکور موظف شدند تا برنج تولیدی را به نام دزفول صادر کنند.
معاون استاندار خوزستان گفت:دزفول شهر فرهنگ،تاریخ و میراث فرهنگی و گل سرسبد استان خوزستان است که کمتر به آن توجه شده است ولی با اعتمادسازی بخش خصوصی در حال حاضر سرمایه هایی که به بانک ها سپرده می شد اخیرا برای سرمایه گذاری در شهرستان هزینه می شود که گام مثبتی در توسعه و سرمایه گذاری است.
وی افزود:در سه سال گذشته با بیش از 55 گروه سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این شهرستان گفت و گو شده و همچنان تعدادی طرح بزرگ در دست پیگیری است.
سالانه حدود سه میلیون تن محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می شود که با صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول امکان صادرات بخشی از این محصولات به دیگر کشورها فراهم می شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.