خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر : 38482
Share
عضو هیات مدیره مناطق نفتخیز جنوب :

زنگنه وزیر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است

منصورنژاد در خصوص کارنامه دوران تصدیگری زنگنه بر وزارت نفت گفت: اکنون از لحاظ عملکردی اگر بخواهیم بررسی کنیم و بنا را بر میزان توفیق در کارنامه بگذاریم؛ انصافا همانطور که بارها دکتر روحانی اشاره کرد و مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی خود در مشهد اشاره فرمودند؛ مجموعه وزارت نفت عملکرد موفقی داشته است.
ابراهیم منصورنژاد مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و عضو هیات مدیره این شرکت در خصوص حضور مجدد زنگنه در کابینه دوازدهم دولت گفت: حضور مجدد زنگنه را می توان از چند زاویه مورد واکاوی قرار داد. یکی از این زوایا منافع ملی و یک جهت دیگر نیز نزدیکی تفکرات زنگنه به تفکرات رییس جمهوری است. زنگنه از مصادیق بارز گیوه ورکشیده هایی است که دکتر روحانی در سخنان تبلیغات انتخاباتی به آن اشاره داشتند.
اگر کابینه پیشین را به دقت مورد بررسی قرار دهیم به غیر از یکی دو نفر؛ کسی به مانند زنگنه در جبهه مبارزات انتخاباتی روحانی حاضر نشده است.
این مدیر ارشد مناطق نفتخیز جنوب افزود: ایشان به لحاظ روش، وفاداری و توانایی درون کابینه شاخص بود و انتظاری به جز این نمی شد از لیست وزراء پیشنهادی دولت دوازدهم داشت.
منصورنژاد در خصوص کارنامه دوران تصدیگری زنگنه بر وزارت نفت گفت: اکنون از لحاظ عملکردی اگر بخواهیم بررسی کنیم و بنا را بر میزان توفیق در کارنامه بگذاریم؛ انصافا همانطور که بارها دکتر روحانی اشاره کرد و مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی خود در مشهد اشاره فرمودند؛ مجموعه وزارت نفت عملکرد موفقی داشته است.از سوی دیگر ما مدیران به مثابه نفرات خط مقدم تولید به لحاظ راهبردی و به لحاظ سیاستگزاری و نیز تفکرات استراتژیک به وضوح شاهد حصول تمامی اهداف از پیش تعیین شده وزارت نفت هستیم. این موفقیت ها در گفتگو های بین المللی و دیپلماسی نیز به نحو شایسته و کاملا موفق نمود داشته است.
مدیر منابع انسانی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص سهم ایران در اوپک اظهار کرد: پس گرفتن سهیمه و جایگاه ایران در اوپک کار بسیار سختی بود که به لطف خداوند، با همت و تلاش بدنه نفت و راهبرد خوب مدیریت کلان این مجموعه به نتیجه دلخواه رسید.
وی با اشاره به قدرت مذاکرات نفتی ایران اذعان کرد: ما امروزه در زمینه تولید نفت در مجامع بین المللی می توانیم شرط تعیین کنیم! اکنون ما به جایگاه پیشین خود بازگشته ایم و قادریم در اوپک نقشی تعیین کننده داشته باشیم. این موفقیت ها به وجود یک تیم خوب، مدیریت کارا و برنامه ریزی مدون وابسته بوده است. قطعا ماحصل نتایج، خود را در رفاه و معیشت مردم و همچنین در توسعه اقتصادی نمایان خواهد ساخت.
عضو هیات مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص خروج زنگنه از مجموعه وزراء کابینه و  عواقب آن در برنامه های استراتژیک شرکت گفت: برای اینکه یک برنامه تداوم پیدا کند، شرط اصلی، تداوم و استمرار آن تفکر است؛ یعنی  اگر  یک برنامه ایی در وزرات نفت یا هر وزراتخانه دیگری بر اساس یک تفکر و یا دیدگاه سیاسی- اقتصادی مستمر باشد قطعا شاهد افزایش راندمان نهاد مربوطه خواهیم بود.
منصور نژاد با تاکید بر پویایی نقش تفکر زنگنه در سیاست های نفتی کشور اظهار کرد: برخی از تفکرات و برنامه های زنگنه در صورت عدم حضور ایشان  ادامه نخواهند یافت.
وی ادامه داد:برخی از کارهای مهم زنگنه هم اقداماتی نیستند که دیگر با تعویض نگاه سیاسی دولت، متوقف شوند، زیرا که بر انجام آنها الزام وجود دارد و این الزام ما را سمت و سویی برده است که بازگشت از آن زیان محض است.
این مدیر ارشد نفت با اشاره به اهمیت منابع انسانی در سیاست های زنگنه گفت: در بخشی که سیاست های زنگنه بایستی  در چارچوبی نهادینه شود و استمرار یابد؛ موضوع توجه به منابع انسانی در وزارت نفت است. مجموعه ای که بایستی همه دیدگاه های فنی و تخصصی را به عنوان سرمایه اصلی سازمان اجرا کنند.
منصورنژاد در خصوص انتقادات مردم خوزستان به کوتاهی وزارت نفت در بحث توجه به منطقه و اینکه در دوره چهار ساله زنگنه  در جهت رفع محرومیت های خوزستان چه اقداماتی صورت پذیرفته؛ تصریح کرد: خوزستان و هر جایی که نفت کار می کند اتفاقات مطلوبی آنگونه که بایسته بوده، رخ نداده است. این کوتاهی نیز صرفا در دوران تصدیگری زنگنه رخ نداده؛ می خواهم بگویم از ابتدا خدماتی که می بایست به محیط پیرامون نفت داده شود، صورت نگرفته است.
مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: دلایل متعددی در زمینه عدم توسعه مناسب مناطق اطراف صنعت نفت وجود دارد که  یک بخش از آن به همان محدودیت های نقدینگی و یا محدودیت های قانونی بازمی گردد. در جاهایی حتی اگر نفت هم بخواهد کمک نماید، مقررات و قوانین نظارتی اجازه هزینه کرد را نمی دهد. این محدودیت های زنجیره هایی هستند که باید به سمت اصلاح بروند وآزادی عمل بیشتری به نفت در این خصوص داده شود.
منصورنژاد تصریح کرد: طبیعتا در خوزستان هم همین وضعیت وجود داشته  و قطعا به دلیل محرومیت های فراوان خوزستان  آن اثرگذاری لازم  را نداشته و انتظارات مردم منطقه را برآورده نکرده است. ولی مشخصا در دوره چهار ساله مهندس زنگنه  اینگونه خدمات عام المنفعه  متولی مشخص  پیدا کرد. در واقع مجری اجرای پروژه های مناطق محروم در خوزستان، وسایر مناطق  پروژه های عام المنفعه را تعریف  کدر مسیر اجرا قرارداده اند.
 منصور نژاد بیان کرد: اکنون در ورزات نفت CSR  تعریف شده و مورد توجه قرار گرفته است. بدین معنا که وزارت نفت می خواهد مسئولیت اجتماعی بپذیرد و در مکان هایی که اکنون در حال کار است تصمیم به برنامه ریزی و خدمات رسانی گرفته است.
منصورنژاد مصادیق مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در خوزستان را اینگونه برشمرد: بارزترین مصداق برای این فعالیت ها این است که در غرب کارون که قرار است تولید به ۹۰۰ تا یک میلیون بشکه برسد وزارت نفت به دنبال ایجاد تعهدات اجتماعی برای خود است.
وی به موضوع مهم نیروی انسانی در منطقه اشاره کرد و تاکید کرد: نیروهای انسانی در منطقه در اولویت برنامه ها قرار دارند. به طور مشخص  نیروهای جوان، متعهد و بیکار منطقه با همکاری اداره کار و فرمانداری مشخص شدند. در گام بعدی بر اساس نیازهای منطقه آموزش های لازم به این افراد داده شد. لاجرم با حضور پیمانکار در پروژه های آتی منطقه، نیروهای آموزش دیده شده مورد اشاره به پیمانکار معرفی می شوند و ایشان ملزم به استفاده از نیروهای بومی می باشد.
منصورنژاد گفت: آموزش ۲۵۰ نفر نیروی بومی در چندین رشته فنی تخصصی اولین خروجی کار تاکنون بوده است.
منصورنژاد در خصوص پیش بینی میزان رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به مهندس زنگنه اذعان کرد: تصور من این است وقتی درسال۹۲  که مجلس آن زمان حال و هوایی زمستانی وطوفان برای دولت داشت مهندس زنگنه با صداقت و توانایی های خود توانست رای اعتماد نمایندگان را کسب نماید. یقینا این دوره مجلس که در مقایسه با مجلس قبل فصل بهاردولت  است به واسطه عملکرد ۴ ساله چشمگیر ایشان به سهولت رای اعتماد خواهد گرفت.
عضو هیات مدیره مناطق نفتخیز جنوب با اطمینان داشتن از اکتساب رای اعتماد زنگنه گفت: من مطمئن هستم که ایشان رای اعتماد می آورد ولی ما به عنوان مدیران نفت تلاشمان این است که با همکاری مجلس شورای اسلامی شرایطی را فراهم بیآوریم که زنگنه حداکثر رای را از آن خود کند و بیش بینی من رای بالای ۱۹۰ می باشد!
مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص سن بالای زنگنه نسبت به سایر وزراء گفت: درست است که سن زنگنه از همه وزراء بیشتر است؛ اما کار ایشان نیز از همه مهمتر و حساس تر است. زنگنه اکنون ستاره درخشان کابینه است. این تعبیر زنگنه در دوره قبل شنیدنی است که می گفت: «قرار نیست من را به هتل ۵ ستاره بفرستند؛ کوهی از مشکلات در انتظار ماست».
این مدیر عالی رتبه شرکت نفت اذعان کرد: با توجه به پیچیدگی کارصنعت نفت و ریشه ای که این صنعت در تمام ساختارهای مملکت به خصوص در حوزه اقتصاد و بازتولید ثروت دارد؛ به نظر می رسد در این مقطع  زمانی  صرفه و صلاح این است که کار به یک مدیر بسیار مجرب داده شود.
منصورنژادتصریح کرد: به عنوان یکی از کارکنان صنعت نفت توقع دارم نمایندگان محترم مجلس و بویژه ، کمیسیون انرژی مجلس حضور مهندس زنگنه را در مسند وزارت به عنوان یک ضرورت ببیند وبه ایشان  به عنوان یک وزیر با تفکر استراتژیک، برای بهبود و بهسازی فردای میهن اسلامی بنگرد.
ایشان در پایان اظهار کرد: بایستی این نکته را هم مدنظر قرار گیرد که  پس از  رای اعتماد، مهندس زنگنه را رها نکنیم زیرا این مرحله تازه شروع فصل جدید است و بایستی با پشتیبانی از برنامه های وی، به ایشان اعتماد بشکدبلکه مجموعه نفت بتواند در فضایی همراه با آرامش، با قدرت تمام به کار خود ادامه بدهد.

پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.