خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر : 37660
Share

میرزایی:۱۶ هزار پرونده قضایی در دادگستری شادگان مختومه شد

رئیس دادگستری شادگان گفت: سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۴۸ پرونده قضایی در دادگستری این شهرستان مختومه شد.

رئیس دادگستری شادگان گفت: سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۴۸ پرونده قضایی در دادگستری این شهرستان مختومه شد.
افضل میرزایی اظهارکرد: در سال ۱۳۹۵ در حدود ۱۶ هزار و ۲۵۷ فقره پرونده در دادگستری شادگان ثبت شد که با تلاش کارکنان دادگستری، این تعداد پرونده به همراه حدود۴۰۰ فقره پرونده از سال‌های گذشته رسیدگی و مختومه شد.
وی به راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی در دادگستری شادگان اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی این سامانه در کاهش هزینه‌ها و تسریع در رسیدگی به اطاله دادرسی تأثیرگذار بود.
میرزایی فر، تعداد ابلاغیه‌های دادگستری شادگان را در این مدت ۳۴ هزار و ۲۳۴ فقره اعلام کرد و افزود: از این تعداد دوهزار و ۳۱ ابلاغ‌نامه به‌صورت الکترونیکی انجام شد.
وی از راه‌اندازی دفاتر خدمات قضایی در شادگان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تقدیم لوایح، ابطال تمبر و شکوائیه‌ها به این دفاتر واگذار می‌شود و تاکنون برخی از افراد برای راه‌اندازی دفاتر اعلام ثبت‌نام کردند و هم‌اکنون در مرحله دعوت برای مصاحبه حضوری هستند.
وی به کمبود نیرو در دادگستری شادگان اشاره کرد و افزود: چارت اداری دادگستری شادگان ۸۶ نفر است در حالی که ۲۲ نفر به صورت رسمی مشغول کار هستند.
عضو شورای تامین شهرستان شادگان تصریح کرد: در حالی که باید پنج دادیار در دادگستری شادگان باشند، فقط یک دادیار مشغول کار است.
میرزایی فر هدف دستگاه قضایی را کاهش ورودی پرونده‌های در کنار رفع اطاله دادرسی در مورد پرونده‌های در حال رسیدگی عنوان کرد و افزود: برخی از پرونده‌ها قضایی در نتیجه عملکرد ضعیف برخی از دستگاه‌ها است.
وی عنوان کرد: بخشی از پرونده‌ها، مطالبه تسهیلات بانکی است که اگر در زمان اعطای تسهیلات تضمین لازم گرفته شود شاهد تشکیل تعداد کمتری پرونده در این مورد خواهیم بود.
رئیس دادگستری شادگان گفت: اگر در اجرای طرح‌های عمرانی پیش از اجرای طرح قانون تملک زمین، طرح‌های عمومی و دولتی به‌صورت صحیح اجرا شود شاهد پرونده‌های متعدد معارضه که گاهی به درگیری فیزیکی منتهی می‌شود نخواهیم بود.
وی یادآورشد: یکی از مواردی که موجب اطاله دادرسی می‌شود استعلاماتی است که از اداره انجام می‌شود ولی متأسفانه پاسخ با تاخیر به دادگستری اعلام می‌شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.