خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر : 37602
Share
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان:

مشکل مؤسسه ثامن الائمه از سوی بانک مرکزی حل شده است

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: در خصوص مؤسسه ثامن الائمه بانک مرکزی ورود پیدا کرده و مشکلش حل شده است.علی بحرینی مقدم در جلسه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید استان خوزستان در خصوص مشکلات پیش آمده برای موسسات مالی و اعتباری در استان اظهار کرد: مصاحبه یکی

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: در خصوص مؤسسه ثامن الائمه بانک مرکزی ورود پیدا کرده و مشکلش حل شده است.
علی بحرینی مقدم در جلسه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید استان خوزستان در خصوص مشکلات پیش آمده برای موسسات مالی و اعتباری در استان اظهار کرد: مصاحبه یکی از معاونان بانک مرکزی مبنی بر اینکه موسسه آرمان مجوز قانونی را برای ادامه فعالیت ندارد، مراجعات مردم به ۳۴ شعبه خوزستان افزایش پیدا کرد. از استان لرستان این مراجعات به اندیمشک، شوش و دزفول شروع شد و متأسفانه این فضا و موجی که در فضای مجازی شروع شد باعث عدم اطمینان به مؤسسه شده و مؤسسه نیز توان پرداخت یکجای سپرده ها را نداشت.
وی با اشاره به اینکه معمولا پنج درصد منابع مالی نقدا در بانک ها دارند و سایر منابع را برای سرمایه گذاری سوق می دهند، گفت: اگر به هر بانکی یک باره هجوم آورده شود و از آن سپرده بخواهند واقعا از پس آن برنمی آیند.
بحرینی مقدم افزود: به دنبال ادغام مؤسسه با یک مؤسسه دیگر و ایجاد خط اعتباری دیگری برای خدمات رسانی هستند. روز گذشته تفاهمنامه ای قرار بوده بین دو موسسه در حضور معاونت بانک مرکزی منعقد شود. توصیه می کنم این چند روز هم مدیریت کنند.
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه  داد: در خصوص مؤسسه ثامن الائمه نیز بانک مرکزی ورود پیدا کرده و مشکلش حل شده و هیچ دغدغه ای بابت این مؤسسه وجود ندارد.
بحرینی در ارتباط با عملکرد بانک های دولتی در سال گذشته اظهار کرد: دریافت اطلاعات از بانک ها بسیار سخت بود و امیدوارم امسال این همکاری را داشته باشند. پایه و اساس بسته های پنج گانه بحث پشتیبانی بانک ها و منابع مالی است.
وی در ارتباط با میزان سپرده ها و تسهیلات مصوب و  پرداختی بانکی خوزستان از ۸۵ تا ۹۵ گفت: از ۸۵ به بعد این میزان به ترتیب کاهش پیدا کرده و در سال ۹۵ به کمترین یعنی ۵۵ درصد رسیده است و یعنی نشان می دهد نسبت مناسبی نداریم.
بحرینی تصریح کرد: خوزستان در زمینه کل مانده تسهیلات و سپرده های مالی و ارزی بانک ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان جایگاه پنجم را دارد. از نظر جذب سپرده جایگاه پنجم کشور ولی از نظر پرداخت تسهیلات به مردم رتبه ۲۹ را داریم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.