خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر : 37318
Share
فرمانداری اهواز:

آمار آرا، با آمار تعرفه‌های مصرفی همخوانی ندارد/تعداد آراء صورتجلسه‌شده ، 13 برابر تعداد تعرفه‌های مصرف‌شده است

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز گفت: آمار برخی صندوق های شورای شهر اهواز دچار خطای عدد هستند و امکان ثبت در سامانه برای تجمیع را ندارند.نبی اله خون میرزائی در خصوص نتایج آرای شورای شهر اهواز اظهار کرد: کار ثبت سامانه ای ۴۰۴ صندوق اخذ رای، از۴۱۳ صندوق اخذ رای در انتخابات شورای شهر

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز گفت: آمار برخی صندوق های شورای شهر اهواز دچار خطای عدد هستند و امکان ثبت در سامانه برای تجمیع را ندارند.
نبی اله خون میرزائی در خصوص نتایج آرای شورای شهر اهواز اظهار کرد: کار ثبت سامانه ای ۴۰۴ صندوق اخذ رای، از۴۱۳ صندوق اخذ رای در انتخابات شورای شهر اهواز تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه انجام شد.
وی عنوان کرد: تعداد کمی از صورتجلسات تنظیمی در محل شعبه به علت اشکال در ارقام و اعداد مندرج در صورتجلسه قابلیت ثبت در سامانه را ندارند و سامانه به علت خطای اعداد، آنها را نمی پذیرد.
خون میرزائی ادامه داد: روشن ترین علت این خطا، این است که تعداد آرای صورتجلسه شده از ۱۳برابر تعداد تعرفه های مصرف شده بیشتر است و به این  معنی که به فرض اینکه اگر ما یک هزارتعرفه در یک صندوق مصرف کرده باشیم، حداکثر با فرض اینکه هر نفر به ۱۳ نفر رای داده باشد، می بایست ۱۳ هزار رای در این صندوق داشته باشیم و حالا اگردر این صندوق بیشتر از ۱۳ هزار رای صورتجلسه باشد، این چنین صورتجلساتی قابل ثبت درسامانه نیستند به خاطر اینکه آمار آرا، با آمار تعرفه های مصرفی همخوانی ندارد.
سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز افزود: سایر صندوق های اخذ رای که اطلاعاتشان در سامانه ثبت شده باشد، به هیئت نظارت شهرستان ارسال خواهد شد، تا هیئت نظارت شهرستان بر اساس اطلاعاتی که خودش  در صورتجلسات ثبت کرده است، آنها را به لحاظ کمی راستی آزمایی کند، و سپس درباره آنها قضاوت کند.
خون میرزائی اضافه کرد:پس از بررسی آنها در صورت تائید، مراتب تائید را به هیئت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان اعلام می کند و در صورتی که صحت آنها را تائید نکند و مغایرتی ببیند، مغایرت را به ستاد انتخابات ارجاع می دهد، تا ستاد انتخابات بر اساس بررسی صورت گرفته توسط هیئت نظارت، مغایرت ها را رفع کند.
وی درخصوص تعدادی از شعب که توافق شده بود مورد بازشماری قرار گیرند، در دست بازشماری هستند و نتایج بازشماری ملاک عمل خواهد بود.
سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز در خصوص اعلام نهایی نتایج آرای شورای شهر اهواز گفت: آرائی که بعد از ظهر روز۳۱  اردیبهشت اعلام شد، آرای غیر قطعی ۳۳۳ شعبه اخذ رای بود و حال که ثبت آرا به ۴۰۴  شعبه رسیده و در واقع ثبت آنچه ممکن بوده انجام شده است. این آمار شعب و صندوق های ثبت شده به هیئت نظارت بر انتخابات شوراها منعکس می شود و آرای قطعی پس از تائید هیئت نظارت قابل انتشار است.
خون میرزائی تاکید کرد: تا به امروز هرآنچه از جانب فرمانداری شهرستان اهواز اعلام شده است نتایج غیر قطعی آرا بوده و زمانی قطعی می شود که مورد تائید هیئت نظارت برسد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.