خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد خبر : 36921
Share
رییس ستاد انتخابات خوزستان خبر داد:

برگزاری انتخابات شورا در ۷۶ شهر خوزستان/پیش‌بینی ۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات

رییس ستاد انتخابات خوزستان از برگزاری انتخابات شورا در ۷۶ شهر استان خبر داد و گفت: انتخابات در شهرهای امیدیه، خرمشهر، ماهشهر و بهبهان به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.دکتر علی‌حسین حسین‌زاده با بیان اینکه پس از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیات‌های

رییس ستاد انتخابات خوزستان از برگزاری انتخابات شورا در ۷۶ شهر استان خبر داد و گفت: انتخابات در شهرهای امیدیه، خرمشهر، ماهشهر و بهبهان به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
دکتر علی‌حسین حسین‌زاده با بیان اینکه پس از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیات‌های اجرایی از ۲۵ فروردین‌ماه صلاحیت افراد تاییدشده به مدت هفت روز در هیات‌های نظارت استان و بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر چهار شهرستان ماهشهر، امیدیه، خرمشهر و بهبهان برای برگزاری انتخابات الکترونیک اعلام شده است و امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در این شهرستان‌ها فراهم می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورا در ۷۶ شهر استان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۰ شهر دارای شورای پنج نفره، ۱۳ شهر دارای شورای هفت نفره، ۲ شهر دزفول و آبادان دارای شورای ۹ نفره و شهر اهواز دارای شورای ۱۳ نفره است‌.
همچنین حبیب‌الله فضل‌الله‌پور مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان گفت: انتخابات به‌طور رسمی با دستور رییس ستاد انتخابات کشور از 25 اسفندماه 1395 کلید خورد و فرآیند انتخابات در استان با تشکیل کمیته‌های متناظر با ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد.
وی بیان کرد: به منظور بررسی مقدمات برگزاری انتخابات 14 جلسه با حضور اعضای ستاد برگزار شد که 46 مصوبه داشت. در راستای اتخاذ تمهیدات انتخاباتی و بررسی اقدامات لازم در راستای هرچه بهتر برگزار شدن فرآیند انتخابات نیز، تاکنون پنج جلسه با حضور فرمانداران و بخشداران تشکیل شده است؛ همچنین بازدیدهای میدانی از فرمانداری‌ها به منظور بازبینی امکانات و تجهیزات مربوط به انتخابات توسط عوامل اجرایی انجام شد.
دبیر ستاد انتخابات خوزستان در خصوص عوامل اجرایی انتخابات در استان، گفت: از آغاز رسمی انتخابات تاکنون همه انرژی ستاد استان‌ صرف آموزش نیروهای موردنظر برای برگزاری انتخابات شده است و تمام عوامل اجرایی با فرآیند انتخابات آشنا شدند. بدین منظور بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، 60 هزار نفر در استان از عوامل اجرایی انتخابات هستند تا ساماندهی این فرآیند به نحو مطلوب انجام شود.
وی در ادامه گفت: در این خصوص 10 جلسه با عوامل اجرایی برگزار و آموزش‌های لازم به منظور آشنایی با فرآیند انتخابات داده شد؛ در آینده نیز با توجه به زمان‌بندی برگزاری انتخابات مراحل دیگر از برنامه‌های آموزشی برگزار می‌شود.
دبیر ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه فرآیند بررسی صلاحیت‌های داوطلبان در هیات‌های اجرایی به‌خوبی در حال انجام است، گفت: براساس ابلاغ ستاد انتخاب کشور و پس از ارزیابی‌های صورت‌گرفته، در چهار شهر استان ازجمله امیدیه، ماهشهر، خرمشهر و بهبهان فرآیند اخذ رای به‌صورت الکترونیکی و تمام مکانیزه خواهد بود.
فضل‌الله‌پور با اشاره به موضوع اخذ رای الکترونیکی در چهار شهر استان، گفت: تدابیر اجرایی لازم در این خصوص اتخاذ شده و به‌زودی آموزش‌های توجیهی به منظور آشنایی عوامل اجرایی با شیوه انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود؛ انتخابات در دیگر شهرها و حوزه‌های انتخابی همانند دوره‌های گذشته برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه هفت میلیون تعرفه انتخاباتی برای استان در نظر گرفته شده است، درباره پیش‌بینی‌های انجام‌شده در خصوص شعب اخذ رأی عنوان کرد: طبق برآوردهای مقدماتی انجام‌شده سه هزار و ۷۰۰ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی و در این خصوص، دوره‌های آموزشی اعضای شعب اخذ رای در سطح استان از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد.
فضل‌الله‌پور در خصوص تعداد حوزه‌های انتخاباتی استان عنوان کرد: 27 حوزه انتخابی در استان وجود دارد که 14 حوزه اصلی و 13 حوزه فرعی هستند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.