خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
کد خبر : 36785
Share

بارش شدید باران، گردشگران شهرهای خوزستان را غافلگیر کرد

بارش شدید باران بهاری که از شامگاه پنجشنبه سوم فروردین ماه در استان خوزستان شروع شده بود و تا ساعات پایانی جمعه چهارم فروردین ماه ادامه یافت، آبگرفتگی معابر و خیابان های برخی شهرهای استان و غافلگیری گردشگران و مسافران نوروزی را به همراه داشت.

بارش شدید باران بهاری که از شامگاه پنجشنبه سوم فروردین ماه در استان خوزستان شروع شده بود و تا ساعات پایانی جمعه چهارم فروردین ماه ادامه یافت، آبگرفتگی معابر و خیابان های برخی شهرهای استان و غافلگیری گردشگران و مسافران نوروزی را به همراه داشت.
در پی بارندگی شدید در خوزستان، مسافران نوروزی که در بوستان های شهرهای استان نظیر دزفول، اندیمشک، شوش، خرمشهر، آبادان، اهواز و بندرماهشهر، امیدیه و شادگان چادر بر پا کرده بودند، به اماکن مسقف منتقل شدند.
بارندگی بهاری که از عصر پنجشنبه در شمال استان خوزستان آغاز شد و تا پاسی از شامگاه جمعه چهارم فروردین ماه 1396 ادامه یافت.
بارش باران همچنین باعث قطعی برق برخی مناطق شهر شادگان خوزستان شد.
مدیر امور برق شادگان نیز در این خصوص گفت:تمامی نیروها در حال رفع مشکل هستند ولی براش شدید باران برای پیشرفت عملیات، مشکل ایجاد کرده است.
این گزارش حاکی است، آبگرفتگی جاده بوستان دولت تا پل پنجم ناشی از بارندگی شدید عصر جمعه در دزفول موجب گرفتار شدن چندین دستگاه خودرو در این مسیر شد.
رئیس جمعیت هلال احمر دزفول روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:در پی بارندگی پنجشنبه شب در دزفول دهها خانواده و مسافر نوروزی که در بوستان های شهری چادر برپا کرده و زیر باران بهاری گرفتار شده بودند به مکان های امن منتقل شدند.
عظیم رضای مرساق افزود:به دلیل شرایط بد جوی و باران شدید تعدادی از مسافران نوروزی در محل های سرپوشیده اضطراری جمعیت هلال احمر دزفول اسکان داده شدند.
وی با اشاره به اسکان تعدادی از مسافران نوروزی طی شب گذشته در سالن سرپوشیده هلال احمر و سالن دانشگاه فرهنگیان دزفول خاطر نشان کرد: مقادیری مواد غذایی و پتو نیز بین مسافران نوروزی توزیع شد.
رضای مرساق گفت:انتقال مسافران نوروزی به محل های مسقف با تلاش پنج تیم امدادی و امدادگران داوطلب جمعیت هلال احمر دزفول همچنان ادامه دارد.
شهرداری دزفول نیز با آغاز بارندگی به یاری مسافران نوروزی شتافت و تعدادی از خانواده ها را به محل اسکان مسافران منتقل کرد.
گزارش دریافتی از آموزش و پرورش دزفول نیز حاکی است:با آغاز بارندگی دهها خانواده از سطح شهر دزفول به مدارس منتقل شدند.
بارش شدید باران همچنین آبگرفتگی معابر و قطعی برق در شهرهای آبادان و خرمشهر را به همراه داشت.
به همین دلیل، نشست مدیریت بحران شهرستان آبادان با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شد.
در این نشست که مدیران دستگاههای اجرایی خدمات رسان و شهرداران مناطق چندگانه آبادان حضور داشتند شهرداری آبادان موظف شد ضمن بسیج تمام نیروهای اجرایی و عملیاتی،نسبت به برطرف کردن آب گرفتگی معابر شهری اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهند.
همچنین با هماهنگی انجام شده از سوی فرماندار ویژه آبادان، علاوه بر مراکز قابل اسکان و پیش بینی شده مبهمانان نوروزی، نمایشگاه دائمی نمایشگاه شهرداری واقع در ابتدای اتوبان اهواز - آبادان،نمایشگاه دائمی سازمان منطقه آزاد در فلکه فرودگاه، سالن ورزشی شهیده فرهانیان واقع در بوارده جنوبی،اردوگاه میثاق،بیمارستان صحرایی امام علی،اردوگاه شهید تندگویان و حسینیه ها و مساجد آبادان،آماده اسکان میهمانان نوروزی هستند.
110 مدرسه با یکهزار و 450 کلاس درس، سه سالن ورزشی ، مساجد و حسینیه های شهر آبادان نیز آماده اسکان و پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند.
در نشست مدیریت بحران شهرستان آبادان مقرر شد تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان با بسیج امکانات در ارائه خدمت به مردم و میهمانان نوروزی اقدام کنند.
همچنین به گفته بخشدار مرکزی خرمشهر، میهمان نوروزی شهرستان در سالن های ورزشی این شهرستان اسکان داده شدند.
به گفته اداره هواشناسی شهرستان آبادان تا ساعت 19 جمعه چهارم فروردین ماه 15.3 میلیمتر بوده است.
محمد حویزاوی شهردار آبادان نیز در گفت و گو با ایرنا با بیان فعالیت تمامی دستگاه های لجن کش شهرداری در خیابان های شهر، علت آبگرفتگی خیابان های کوی ذوالفقاری، کفیشه، امیرکبیر و دیگر مناطق شهر را بارش شدید باران و مد دریا همزمان با بارش های بهاری عنوان کرد.
وی اضافه کرد:فعالیت نیروهای مسئول شهرداری آبادان تا رفع مشکل آبگرفتگی خیابان ها ادامه می یابد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.