خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر : 36776
Share

نجفی :کاهش 50 درصدی عملیات آتش نشانی اهواز در چهارشنبه‌سوری امسال

مدیرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداری اهواز از انجام 24 عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط این سازمان در شب چهارشنبه‌سوری در اهواز خبر داد.

مدیرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداری اهواز از انجام 24 عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط این سازمان در شب چهارشنبه‌سوری در اهواز خبر داد.
امیر نجفی اظهار کرد: از عصر روز گذشته(24 اسفندماه) تاکنون 24 عملیات توسط آتش نشانی اهواز انجام شده است که از این تعداد 2 مورد عملیات امداد و نجات و 22 مورد عملیات اطفای حریق  بودند.
وی افزود: 2 مورد عملیات امداد و نجات مربوط به دو حادثه تصادف بود که در حادثه برخورد سه خودرو ، سه مصدوم، زنده توسط آتش نشانی از خودروی واژگون شدده خارج شدند. حادثه تصادف دیگر دقایقی پیش رخ داد و در حال بررسی هستیم.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداری اهواز ادامه داد: از 22 مورد عملیات اطفای حریق، دو مورد حریق در واحدهای مسکونی ایجاد شده بود و ارتباطی با چهارشنبه سوری نداشت. 20 مورد عملیات اطفای حریق نیز مربوط به حوادث چهارشنبه سوری بودند که خوشبختانه مصدومی نداشتند و بیشتر این حوادث تنها شامل آتش زدن لاستیک خودروها بودند.
نجفی عنوان کرد: حوادث چهارشنبه سوری امسال که نیروهای آتش نشانی جهت انجام عملیات به محل وقوع اعزام شدند، نسبت به سال گذشته کاهش حدود 50 درصدی داشته است که علت این موضوع کار بزرگی است که در حوزه فرهنگسازی با ارائه آموزش های مختلف و تهیه و توزیع  بروشور کتابچه و سایر اقلام فرهنگی  توسط آتش نشانی، پلیس و اورژانس به منظور آگاه سازی و هوشیاری خانواده‌ها انجام شد. البته فاجعه پلاسکو نیز در کاهش این حوادث قطعا بی تاثیر نبود.
وی با بیان اینکه تعداد حوادث چهارشنبه سوری در اهواز در سالهای اخیر رو به کاهش بوده است، تصریح کرد: چهارشنبه سوری سال 94 نسبت به سال 93 آرامتر بود و همین‌طور که امسال نیز چهارشنبه سوری آرامتری نسبت به سال گذشته سپری کردیم.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به پرتاپ سنگ و مواد محترقه توسط برخی افراد به ماشین های آتش نشانی عنوان کرد: واقعا نمی‌دانم چرا این کار را انجام می دهند. با این اقدام قصد دارند از اطفای حریق توسط آتش نشانان جلوگیری کنند. کار ما کمک رسانی است و اینکه افرادی بخواهند در این مسیر مانع شوند، باید علت را پرسید.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.