خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر : 36569
Share
هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا؛

مدافع عنوان قهرمانی ایران به مصاف صدرنشین لیگ امارات می‌رود

قهرمان فصل گذشته کشورمان در دومین دیدار آسیایی‌اش میهمان صدرنشین فعلی لیگ امارات است.

قهرمان فصل گذشته کشورمان در دومین دیدار آسیایی‌اش میهمان صدرنشین فعلی لیگ امارات است.
استقلال خوزستان، مدافع عنوان قهرمانی و تیم هفتم جدول رده بندی لیگ برتر امروز میهمان تیمی شناخته شده از لیگ برتر امارات است. لیگی که خود یکی از لیگ های معتبر حوزه خلیچ فارس به حساب می‌آید. الجزیره با قدمت ۴۲ ساله در حالی از قهرمان فصل گذشته کشورمان میزبانی می کند که صدرنشین بلامنازع لیگ کشور امارات است.
این تیم متعلق به شهر ابوظبی است و در لیگ امارات با لقب «عنکوبت» شناخته می شود. الجزیره با «هنک تن کاته» مربی 62 ساله و هلندی‌اش فصل خوبی را در لیگ امارات سپری می‌کند و در پایان هفته نوزدهم این لیگ، با ۵۰ امتیاز به صورت مقتدرانه و با ۹ امتیاز فاصله نسبت به تیم دوم این جدول (الاهلی) در صدر جدول قرار دارد.
حریف تیم استقلال خوزستان در پایان هفته نوزدهم لیگ برتر امارات از این تعداد بازی با ۱۶ پیروزی، ۲ مساوی و تنها یک شکست و کسب ۵۰ امتیاز در حالی مقتدرانه صدر جدول این لیگ را به خود تخصیص داده که با ۵۳ گل زده و تنها ۱۳ گل خورده، یک آمار رویایی در آمار گل‌های تبادل شده دارد. این تیم با معدل ۲/۸ گل زده در هر بازی تهاجمی ترین تیم در بین تیم های غرب آسیا می‌باشد و با معدل کمتر از ۰/۷ گل خورده از ساختار دفاعی بسیار مستحکمی بهره می‌برد.
شاگردن «هنک تن کاته» یک آمار بسیار رویایی و صد در صدی را در خانه از خود به جای گذاشته‌اند. این تیم از ۹ بازی خانگی، ۹ پیروزی و ۲۷ امتیاز به دست آورده و با ۲۷ گل زده (متوسط ۳ گل برای هر بازی) و تنها دو گل خورده (متوسط ۰/۲۲ برای هر بازی) یک تیم بی رحم در خانه نشان داده است.
الجزیره تنها شکست این فصل و دو مساوی‌اش را در ۱۰ بازی خارج از خانه تحمل کرده و این در حالیست که ۷ بازی از ۱۰ بازی خارج از خانه خود را هم با پیروزی پشت سر گذاشته است. الجزیره خارج از خانه ۲۶ بار موفق به گل زنی شده و ۱۱ بار نیز قفل دروازه‌اش بر روی حریفان باز شده است. این تیم آخرین بار چهارشنبه ۲۷ بهمن در خانه میزبان تیم «امارات کلوب» بود که توانسته در این بازی با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی برسد.
تنها تیمی که در لیگ امارات موفق به شکست دادن تیم الجزیره شده، تیم النصر است که در خانه خود تیم الجزیره را با حساب دو بر صفر مغلوب کرده است.
البته همین تیم الجزیره در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا در دوحه با حساب ۳ بر صفر مغلوب تیم قدرتمند لخویا شد. این نتیجه را از دو زاویه می توان نگاه کرد. اول این که لیگ قهرمانان آسیا با لیگ‌های داخلی تفاوت دارد و حتی تیمی مقتدر مثل الجزیره هم می تواند در آسیا شکست پر گل تحمل کند و دوم این که تیم لخویا از قدرتی ما فوق تصور بهره می‌برد که توانسته تیمی مثل الجزیره را با چنین  نتیجه‌ای مغلوب کند.
از بازیکنان کلیدی این تیم می‌توان به مهاجم ۲۷ ساله آنها «علی مبخوت» اشاره کرد که با ۲۳ گل زده بهترین گل زن لیگ امارات است و البته شانس اصلی کسب عنوان آقای گلی این مسابقات. همچنین «ژائو کارلوس»، مدافع ۳۴ ساله و برزیلی این تیم یکی از ارکان خط دفاعی برای الجزیره محسوب می‌شود.
«پارک جو وونگ»، هافبک میانی و ۲۷ و ساله اهل کشور کره که با قرارداد ۶۵۰ هزار یورویی‌اش یکی از  محوری ترین بازیکن تیم الجزیره به حساب می‌آید. مبارک بوسفا هافبک دو رگه هلندی-مراکشی که از تیم لوکوموتیو مسکو با قراردادی به ارزش ۲ میلیون یورو به این تیم پیوسته گرچه یک بازیکن تاثیر گذار و تعیین کننده به حساب می‌آید، اما نمی‌تواند گران ترین بازیکن الجزیره باشد. چون «آیلتون خوزه آلمیدا» مهاجم معروف و برزیلی این تیم با قراردادی به ارزش ۲/۵ میلیون یورو این عنوان را به خود اختصاص داده است. این بازیکن ۳۲ ساله از تیم کپنهاگن به تیم الجزیره پیوسته است.
تیم الجزیره به لحاظ منابع مالی و امکانات سخت افزاری نه تنها با استقلال خوزستان، بلکه با هیچ تیم ایرانی قابل قیاس نیست. اما همین تیم نمی‌تواند برابر نماینده غیور کشورمان شکست ناپذیر باشد. این دیدار، دیدار برنده - بازنده های هفته نخست است. آبی پوشان غیرتمند شهر اهواز با ۳ امتیازی که از دیدار نخست شان به دست آورده اند قطعا برای دست خالی برنگشتن از ابوظبی نا امید نیستند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.