خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
کد خبر : 36066
Share

سواری پور:صنایع آلاینده اهواز در طرح کمربند سبز به تعهد خود عمل نکردند

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با انتقاد از آنچه عملی نشدن تعهد صنایع این کلانشهر در اجرای کمربند سبز اهواز عنوان کرد، خواستار احیای کارگروه کمربند سبز اهواز در استانداری خوزستان شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با انتقاد از آنچه عملی نشدن تعهد صنایع این کلانشهر در اجرای کمربند سبز اهواز عنوان کرد، خواستار احیای کارگروه کمربند سبز اهواز در استانداری خوزستان شد.
عاشور سواری پور اظهار کرد: در سال 90 کارگروه کمربند سبز اهواز تشکیل و قرار شد این طرح با مشارکت شهرداری و صنایع آلاینده اطراف این شهر اعم از فولاد، نفت و ملی حفاری اجرا شود.
وی افزود: با وجود تعیین سهم هر کدام از این شرکت ها در طرح کمربند سبز، اما در این سال ها هیچکدام از آنها به تعهد خود عمل نکرده اند.
سواری پور اضافه کرد: سهم شهرداری اهواز در کمربند سبز اجرای 10 درصد معادل یک هزار و 200 هکتار بوده که تاکنون 800 هکتار از آن اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه کلانشهر اهواز یک شهر صنعتی است گفت: آلودگی ناشی از فعالیت این شرکت های صنعتی بر محیط زیست و سلامت شهروندان تاثیر می گذارد، از سوی دیگر این کلانشهر مورد هجوم پدیده ریزگردها و توفان های گرد و غبار داخلی است که کمربند سبز می تواند تا حدودی این مشکلات را کاهش دهد.
سواری پور با بیان اینکه صنایع آلاینده نباید از وظایف خود شانه خالی کنند و عذر آنها از نظر مردم پذیرفته نیست اظهار کرد: علاوه بر تعهداتی که این شرکت ها در جبران خسارت های زیست محیطی خود دارند، قانون برای هر کدام از این شرکت ها، مسئولیت های اجتماعی تعیین کرده که باید به آن عمل کنند.
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز خواستار ورود استاندار خوزستان برای رفع این مشکل و احیای کارگروه کمربند فضای سبز شد تا صنایع مستقر در اطراف اهواز ملزم به اجرای تعهدات خود شوند.
بر اساس این گزارش، طرح کمربند سبز اهواز هفت هزار هکتار (به قطر 72 کیلومتر) مساحت دارد. این طرح از سال 90 مصوب و سال 91 آغاز شد و قرار بود در یک دوره پنج ساله اجرا شود.
کمربند سبز در سال 73 برای برخی از کلان شهرهای کشور مثل تهران و مشهد و شهرهایی نظیر اراک و اهواز به عنوان شهرهای صنعتی پیش بینی شده بود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.